zondag 1 december 2019

Zur laterne

Helemaal niets mis mee
Gewaarschuwd door gisteren belden we even met onze restaurantkeuze voor deze avond en reserveerden een tafeltje om zeven uur en dat bleek maar goed te zijn geweest ook want men zat helemaal vol.

Ons tafeltje stond echter klaar voor ons en al gauw zaten we met een glas wijn en een glas bier de kaart te bestuderen. Aangezien het een typisch Duits restaurant was resulteerde het in wild zwijn biefstukjes voor haar en de schnitzel van het huis voor mij met daarbij een salade om te delen. Het eten was uitstekend en het kostte mij dan ook grote moeite om een deel van mijn schnitzel te ruilen voor een zijn biefstukje want mijn vriendin genoot er daar erg van maar aangezien ze lief is kreeg ik er toch eentje. Aangezien we in plaats van een voorgerecht een salade gedeeld hadden vond mijn vriendin nog ruimte voor een dessert en dat werd een affogate terwijl ik mijn normale dubbele espresso nam. Zo verlieten we met goed gevulde magen het restaurant en een nog steeds prima gevulde beurs want Duitsland biedt werkelijk uitstekend eten voor een uitstekende prijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten