dinsdag 3 december 2019

Lek en Waard wonen

Het pontje
De vakantie was nog niet voorbij of ik kon alweer in de auto stappen voor een stevige rit naar een van onze klanten. Ik moest er om negen uur zijn en alhoewel ik ruim op tijd vertrokken was werkte het verkeer niet echt mee. Mijn navigatie leidde mij via allerlei omwegen naar het doel maar wat mij erg bevreemde was dat ik op een gegeven ogenblik minder dan tien kilometer van het doel was maar ik daar volgens mijn navigatie nog zo'n twintig minuten over zou doen.

Bij het omgaan van de bocht begreep ik dat opeens want ik stond voor een brede rivier en in plaats van een brug was er een pontje. Gelukkig was die net aan het uitladen dus ik kon al snel aan boord gaan waar ik de somma van €2.05 voor de overtocht mocht betalen. Daarna was ik echter snel ter plekke en vertrok een uur of vier later weer naar huis maar een week later mag ik het ritje wederom maken en dan hopelijk zonder pontje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten