zondag 29 december 2019

Eerste kerstdag

Mooi gedekte tafel
Eerste kerstdag brachten wij niet samen door, mijn vriendin was met haar dochter bij oma en opa en ik had de uitnodiging van een vriend om bij hem langs te komen aangenomen. De regeling was prima, hij zou voor het eten zorgen en ik zou een goede fles wijn meenemen. Zo arriveerde ik in de namiddag bij hem thuis met een fles Chablis onder de arm terwijl hij de tafel reeds gedekt had en de bij de traiteur bestelde gerechten klaar stonden in de keuken. We bleken vijf gangen te hebben die starten met een amuse van vitello tomato en gevold werd met een werkelijk uitstekende truffelsoep. Daarna kwam er nog een ravioli en een witvis op tafel maar toen zaten we echt wel vol zodat ik nog slechts een klein stukje van de kaas kon proeven.

Bij de koffie bleek hij ook nog een goede film te hebben liggen, cleanskin, maar daar haalde hij het einde nauwelijks van want de lichten gingen uit na de, voor hem, behoorlijk drukke weken. Ik nam dan ook afscheid en ging naar huis toe waar morgen onze kerstdag aan de beurt was en wij mijn ouders zouden ontvangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten