woensdag 27 december 2017

Visite

Lekker
De zondag voor de kerst hadden we nog diner visite, een collega van mijn vriendin met haar man en zoontje. En ter contrast van de kerstmaaltijd die er aan zat te komen hadden we vanavond echte Hollandse pot op het menu staan, boerenkool met worst en spekjes (en een speklapje erbij voor de Thaise twist).

Terwijl ik met vader met wat te drinken en knabbelen zat en een tekenfilm opgezet had voor hun zoontje gingen de dames aan de slag in de keuken waarbij mijn vriendin uitlegde hoe je nu precies boerenkool moest maken. Mijn bijdrage bestond uit het dekken van de tafel, de drankjes uitdelen en het stampen van de boerenkool en na dat laatst gingen wij aan tafel. Er werd wat aarzelend geproefd door de collega van mijn vriendin maar  de boerenkool met worst werd toch akkoord bevonden alhoewel het speklapje lekkerder was. Na de koffie vertrokken de bezoekers maar het was een erg gezellige kerstnacht geweest. Mij benieuwen of er in de toekomst vaker boerenkool op tafel gaat komen bij onze visite.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten