dinsdag 5 december 2017

Het ei van de duivel

Proeverij
Ik probeer meestal nieuwe biertjes uit als ze verkrijgbaar zijn en zelden schrijf ik daar dan over. Deze keer echter wel over een Nederlands Belgisch samenwerkingsproject. Brouwerijen Duvel en 't IJ hebben samen 't ei van de duivel geproduceerd, een black rye IPA.

Dit bier, met zijn duivelse alcoholpercentage van 6,66%, heeft aan de ene kant het hoppige van een IPA en aan de andere kant de fruittonen van grapefruit, ananas en mandarijn. Dat geeft een mooie complexe smaak die mij wel bevalt terwijl beide stijlen los niet in mijn top lijstjes voorkomen. Gewoon verkrijgbaar bij, in ieder geval, Albert Heijn is deze het proberen meer dan waard. Ik ga er in ieder geval meer van kopen dan het ene probeerexemplaar dat ik nu meegenomen had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten