dinsdag 12 december 2017

Nieuwe weg

Vooruitgang
Al een hele tijd moet ik fors omrijden sinds de nieuwe verbinding met de A9 er is en al bijna even lang zie ik een nieuwe weg die me met een rechte streep naar diezelfde A9 brengt en me twee rotondes, een stoplicht en een paar kilometer scheelt. En deze week (eigenlijk afgelopen weekend) was het eindelijk zo ver, de nieuwe weg was opengegooid.

In eerste instantie kon ik mijn ogen niet geloven want de verkeersbroden waren nog afgeplakt en de route wees nog steeds naar de forse omweg, maar het was toch echt en geen fata morgana. De voorkeurskeuze tussen de A9 en de A10 is hiermee definitief naar de A9 verschoven want het stuk binnendoor naar de A9 is hiermee vele malen sneller geworden dan naar de A10 met het voordeel dat mijn woon werk verkeer met minuten verkort is, eindelijk een voordelige aanpassing wat betreft de nieuwe snelweg want alle voorgaande waren in mijn nadeel. Hopelijk gaat deze weg niet dichtslibben in de toekomst maar voor nu ben ik er erg content mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten