donderdag 28 december 2017

Kerstdiner

Mals en sappig
Op eerste kerstdag was het tijd voor het traditionele kerstdiner bij mijn zuster en zwager en net zoals vorig jaar was het wederom voor acht personen. Mijn vriendin en ik pikten mijn ouders op en reden vervolgens naar mijn zuster en zwager waar iedereen al klaar zat. Ondanks dat we niet aan cadeautjes zouden doen hadden mijn ouders toch wat voor iedereen gekocht dus als eerst werd alles uitgepakt en bleek ik de bezitter van een mooie fles rode wijn te zijn geworden en mijn vriendin van een heerlijke body lotion.

Al gauw zaten we achter een biertje en kwam de eerste gang op tafel, een mooi plateau van kaas, fruit en diverse soorten worst die onder het kijken naar de top 2000 leger en leger werden. Gang twee was een heerlijke soep en die werd aan de feestelijk gedekte tafel geserveerd net zoals het hoofdgerecht, twee soorten rollade met haricoverts in spek, aardappelkroketjes en een lekkere salade. En alsof dat allemaal niet genoeg was, was er ook nog ijs, kaasjes en koffie met lekkers. Iedereen had dan ook wel genoeg calorieën voor de rest van het jaar naar binnen toen het tijd was om afscheid te nemen maar het was allemaal lekker en gezellig geweest. Wat mij betreft is het volgend jaar bij ons maar dan is het wel iets krapper in de ruimte maar dat mag de pret niet drukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten