dinsdag 31 oktober 2017

WOZ

Je betaald er ook belasting over
Elk jaar krijg je van de gemeente een brief met de waarde van je woning waar je eventueel protest tegen aan kan tekenen. Dit jaar kreeg ik ook een brief maar vele maanden eerder met de mededeling dat ik online alvast mijn nieuwe WOZ waarde kon inkijken en daar eventueel bezwaar tegen aan kon tekenen. De brief gaf al aan dat de waardestijgingen fors waren het afgelopen jaar dus ik besloot in te loggen en te gaan kijken.

De website was snel gevonden en na inloggen met mijn DigID had ik al snel de gegevens van mijn woning in beeld. Na het beantwoorden van wat vragen over de toestand van mijn woning kwam ik op de pagina waar ik mijn WOZ waarde kon accepteren of aanvechten. Mijn WOZ bleek inderdaad flink gestegen te zijn en mijn woning werd nu op €251.000 gewaardeerd te worden, wat ik best wel veel geld vond. Ik was nog aan het twijfelen of ik een protest zou aantekenen maar toen ik van een mijn buren hoorde waarvoor zij hun woning verkocht hadden (heel erg veel boven de WOZ waarde) besloot ik dat dat geen zin had maar ik ben nu wel heel erg benieuwd wat mijn woning zou opleveren als ik hem zou verkopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten