zaterdag 4 juli 2015

George de Jong

Visite kaartje
Mijn huidige bril was aan het eind van zijn latijn gekomen dus werd het tijd voor een bezoek aan de opticien. Mijn vaste adres voor een nieuwe bril is George de Jong in de baasjes en na de auto voor de deur geparkeerd te hebben betrad ik de zaak.

Het eerste wat gedaan werd was mijn ogen opmeten en daar was niet veel in veranderd sinds de anderhalf jaar geleden (voor een zonnebril) dat ik langs geweest was. We hadden het wel over wel of niet een bril met vari focus glazen omdat ik met name voor mijn telefoon mijn bril moet afzetten. Maar na het meten en bespreken wat ik met en zonder bril deed hielden we het bij gewone glazen. Daarna kwam het lastigere onderdeel het vinden van een passend montuur. Na het proberen van diverse modellen had ik tenslotte mijn keuze bepaald waar niet alleen het model maar ook het materiaal de doorslag gaf. Er bleken tegenwoordig ook brillen gemaakt te worden van titanium en dat is zo vederlicht dat je geen enkel gewicht voelt. Daarnaast is het ongelooflijk flexibel en buigzaam dat het moeilijk wordt om de bril te beschadigen. Nog een weekje wachten en ik kan hem ophalen en de wereld mijn nieuwe aangezicht tonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten