maandag 13 juli 2015

Antwerpen II

De grote markt
Hun woning lag pal aan de grote markt en we liepen daar dan ook heen. Dit was de eerste keer dat ik doordeweeks in Antwerpen was en het was er een stuk rustiger dan in het weekend. Op de grote markt stond een antiekmarkt met prullaria zoals je die bij ons op de waterloo plein markt kunt kopen. Vervolgens staken we door naar de onze lieve vrouwe kathedraal waar we een rondje om heen draaiden om te eindigen bij het Antwerpse Elfde gebod, ook wel bekend als het kathedralencafé. We bestelden, uiteraard, een elfde gebod van de top en bestelden er een portie vlammekes bij (inderdaad vlammetjes op zijn Belgisch geschreven). Zowel bier als snakcs bevielen erg goed en er werd dan ook een tweede rondje drank besteld. Na een gezellige middag en een goed gesprek liepen zij weer terug naar hun huis en liep ik de laatste paar meters naar de parkeergarage om mijn auto weer op te pikken.

De eerste twee kilometer waren een hel, de reden bleek een kruispunt met stoplichten dat zo overbelast was dat iedereen midden op de weg stond en er geen doorkomen aan was. Daarna verliep de rest als een trein en al gauw was ik weer in Nederland waar ik bij Hazeldonk van de weg af dook om een broodje beenham met een smoothie te nuttigen bij La Place, Daarna was het weer in de auto stappen voor het laatste stuk naar huis waarbij de erg gezellige dag eindigde zoals hij begon. De regen viel met bakken uit de hemel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten