zondag 12 juli 2015

Antwerpen

Onze koffie
Woensdag vertrok ik naar Antwerpen voor een bezoek aan vrienden die enkele maanden eerder daarheen verhuisd waren. Ik had niet echt de beste dag van de week uitgezocht want het weer was ronduit slecht te noemen, het regende pijpenstelen zoals dat zo mooi heet. Na een vlotte rit van 1 uur en 45 minuten arriveerde ik in het oude centrum, naast de rivier. Vlak bij het punt waar ik moest zijn was een forse parkeergarage waar ik mijn auto parkeerde en enkele minuten later stond ik bij hun op de stoep.

Na de begroeting was het tijd voor de lunch en we liepen naar het vlakbij gelegen Le Thai waar we van een lekker Thaise lunch genoten, dus gewoon een warme maaltijd voor ons Nederlanders. Toen ik na afloop van de maaltijd koffie wilde bestellen werd me verteld dat we daarvoor ergens anders heen gingen. We verlieten Le Thai om enkele deuren verder bij de V-bar van Vascobelo neer te strijken. Dit was onderdeel van een luxe koffieketen waar je naast heerlijke koffies, ook mooie thee, goede wijnen en vers bereide voedsel krijgen. We hielden het bij koffie, latte macchiato en doppio met daarbij water. Ik moet zeggen een uitstekend adres voor prima koffie. Toen wij de zaak verlieten was het weer ook een stuk beter geworden, het regende niet meer en er stond zelfs een zonnetje aan het firmament.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten