vrijdag 3 juli 2015

De juffer

Ik blijf het foeilelijk vinden
Woensdag was het begin van de warme dagen en een van mijn beste vrienden stuurde een appje of ik die avond zin had in terrasbezoek. Een werkelijk uitstekende suggestie en na het werk ging ik dan ook naar huis at een hapje en pakte tram, metro en trein om op het station van Zaandam te belanden. Aangezien ik vroeg was nam ik plaats op een bankje in de zon en maakte meteen een foto van Zaandam's trots.

Binnen enkele minuten was mijn vriend gearriveerd en liepen we gezamenlijk naar de dam om op het lege terras van de juffer plaats te nemen. Het bier is goed (onder andere Erdinger van de tap) en de bitterballen zijn ok maar waar alle andere terrassen vol met mensen zaten was het hier een gapende leegte. Op zich niet erg want we hadden elkaar al een tijdje niet gezien en er was wel het een en ander bij te praten. Het belangrijkste was dat hij per 1 augustus bij een andere school ging beginnen waar hij erg veel zin in had. De uren (en de Erdinger) vergleden in het warme weertje en laat in de avond breiden we een einde aan een erg gezellige avond. Dag een van de hittegolf was top geëindigd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten