dinsdag 7 juli 2015

Billy Thai

De eend
Zondag was het tijd om met een vriend te gaan eten bij een restaurant waar pas een keer gegeten had, Billy Thai. Aangezien de eigenaar en kok een goede kennis is was het dan ook de hoogste tijd om weer eens langs te gaan. Als eerste bracht ik een bezoek aan het huis van deze vriend aangezien hij op nog geen 200 meter van het restaurant woont. Onder het genot van een biertje bewonderde ik zijn woning die ruim en groot was en een schitterend uitzicht over de gracht had.

Daarna liepen we door een paar regendruppels naar het restaurant waar wij hartelijk begroet werden door eigenaar en serveerster. Vandaag kookte Billy niet zelf maar hielp in de bediening, iets wat wel vaker gebeurde begreep ik van mijn vriend, die hier regelmatig kwam. We bestelden een biertje en besloten de maaltijd aan de kok over te laten met de mededeling doe maar twee hoofdgerechten en maak ze lekker pittig. De gerechten kwamen, een maal eend met rode curry en ananas en een maal rund en smaakten prima alhoewel wij allebei vonden dat ze best wel wat pittiger hadden gemogen. Onder het genot van een tweede biertje werden de schalen netjes leeggemaakt en met koffie besloten wij het diner. Net zoals de eerste keer heb ik weer prima gegeten in dit restaurant en met een prijs van net over de €50 euro voor twee hoofdgerecht en zes drankjes is de prijs kwaliteit verhouding uitstekend te noemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten