vrijdag 1 mei 2015

Koningsdag part 3

Broer en zus in de hartjes
Na onze eenvoudige doch voedzame maaltijd gingen wij verder en kwamen bij de eerste serieuze barrière op de dijk, de homohoek. Op de hoek met de nieuwezijds kolk zitten namelijk drie homo bars en met feestgelegenheden is het hier uitermate druk. Ook deze was het niet anders en het kostte ons flink wat moeite om ons door de mensenmassa heen te worstelen. Uiteindelijk lukte het ons dan ook en wij hadden onze bestemming bijna in zicht, de hartjes.

We waren nog niet binnen of werden vergezeld door een ex-collega van mijn zusje en haar man. We pikten de ruime tafel in de in de hoek in en er werd gedronken, gegeten, van de passerende hapjes genoten, gezongen en zelfs gedanst op de vrolijke muziek. En het werd nog veel drukker want eerst arriveerde er nog een vriendin van mij en daarna kwam mijn nichtje met een vriendin van haar zodat we met zij achten waren. Met name mijn zusje amuseerde zich kostelijk en ik denk niet dat dit haar laatste bezoek aan de hartjes is geweest

1 opmerking: