vrijdag 8 mei 2015

Kokusai

Twee temaki
Maandagmiddag op mijn werk kwam er een berichtje van Dennis binnen of ik soms zin had om uit eten te gaan. Zijn vrouw en hun kinderen waren in Zutphen bij haar zus en bleven daar eten dus dat bood een mogelijkheid. en uiteraard ben je bij mij dan aan het goede adres. Onze eerste keuze, Bird, viel echter af want die waren dicht op maandag net zoals heel veel andere restaurants.

Ik stelde dan ook voor om naar Kokusai te gaan het favoriete sushi restaurant van mijn nichtje.Tegen half zeven pikte ik Dennis dan ook op en een half uurtje later arriveerden we en werden naar onze tafel gebracht, Ondanks dat het maandag was, was de tent barstensvol en dat is best wel logisch als je naar de kwaliteit en de prijs kijkt. Het basis idee is simpel. Je mag vijf keer vier gerechtjes per persoon bestellen voor een all in prijs en ik ben er nog nooit in geslaagd om in dit soort restaurants ronde vijf te halen, dus dat betekent dat het meer dan voldoende is. Samen met Dennis haalde ik echter deze keer wel ronde vijf alhoewel we maar drie van de acht mogelijke gerechten namen. Het was lekker, het was gezellig en het was goed betaalbaar, kortom een prima manier om de week mee te starten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten