zaterdag 28 februari 2015

De sportschool

De roeimachine
Het is weer tijd voor een update van mijn belevenissen in de sportschool. De vorige keer vertelde ik dat ik een looptest had gehad, deze keer vond mijn fysiotherapeute het tijd voor een krachttest. Ik nam plaats op de legpress die verschoven was van 60kg naar 100kg en in plaats van netjes 3 maal 12 oefeningen uit te voeren moest ik doorgaan tot ik niet meer kon.
In tegenstelling tot de looptest was dit zeer snel afgelopen want na 14 maal gaf ik de pijp aan Maarten en stopte er mee. Dit resulteerde er echter wel in dat de machine van nu af aan op 70 kg stond en de leg curl werd van 22.5 kg naar 25 kg opgewaardeerd.

Het fietsen en lopen werden ook opgehoogd van 15 minuten elk naar 20 minuten elk en bij het lopen gingen we naar de 3 km en vanaf nu wordt er ook standaard een helling van 1% aangezet. Om alles af te maken mocht ik dinsdag ook nog eens plaatsnemen op de roeimachine en mocht ik voor het eerst een kilometer roeien. Dat vond ik geen pretje want het was een lastige beweging om onder de knie te krijgen en het was best wel zwaar, maar volgens mijn therapeute was dit zeer goed voor mij dus deze gaat vaker terugkomen i.p.v. het fietsen. Het gaat allemaal nog steeds de goede richting uit maar het gaat ook nog een hele tijd duren voor we klaar zijn dus dit is zeker niet het laatste bericht over mijn carrière als sporter.

1 opmerking: