donderdag 12 februari 2015

Ziekenhuis II

Het uitzicht van de vijfde verdieping van  het OLVG
Woensdag was de tweede dag van de ziekenhuisavonturen van mijn vader. Hij was inmiddels verplaatst naar het onze lieve vrouwen gasthuis (de plek waar ik ter wereld gekomen was) en hij zou vandaag geopereerd gaan worden. 's Ochtends gingen mijn moeder, zusje en ikzelf dan ook naar het ziekenhuis om mijn vader op te zoeken. Hij lag op een kamer met drie andere patiënten en een zuster regelde een rolstoel zodat we met zijn vieren in een zithoek konden zitten. Tegen twaalf uur was er nog geen duidelijkheid over hoe laat de operatie zou zijn en gingen wij weer weg zodat mijn vader kon slapen.

Rond drie uur werd mijn zusje gebeld dat de operatie probleemloos was verlopen en dat hij moest bijkomen uit de narcose. We konden om zes uur bellen om te horen hoe laat hij uit zijn narcose zou ontwaken en we langs konden komen. Zo gezegd, zo gedaan en uiteindelijk waren wij om half acht weer in het ziekenhuis waar wij toch nog een half uurtje moesten wachten voor mijn vader weer op zijn kamer lag. We konden hem even zien en spreken want hij was behoorlijk moe van de operatie en de narcose maar alles was goed gegaan. Hij moet nog een aantal dagen blijven om aan te sterken en voor observatie maar dan kan hij weer naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten