donderdag 26 februari 2015

Rabo scanner

Dit is het apparaat
De Rabobank had het al enige tijd aangekondigd en nu was het voor mij ook zover, mijn Rabo scanner was gearriveerd. Dit apparaat was de opvolger van de random reader v2 (de opnieuw ontworpen versie van de eerste variant) en hiermee had ik dus mijn derde versie binnen om te kunnen thuisbankieren.

Ik opende het doosje en wat opviel was dat hij een stuk dikker en zwaarder was dan mijn random reader. Bij het lezen van de gebruiksaanwijzing begreep ik dat want er zat een camera (vandaar waarschijnlijk de naamkeuze voor scanner) in het apparaat.

Ik besloot het ding meteen te gaan gebruiken en logde aan op de telebankieren site van de Rabobank en vroeg het saldo van mijn rekening op. De start was zoals bekend. Stop je bankpas in de Rabo scanner en voer je pincode in. Het vervolg was echter geheel anders. Op de website verscheen een kleurencode waar ik de camera van de scanner voor moest houden. Na enkele seconden verscheen mijn inlogcode in beeld die probleemloos werkte. De conclusie na eerste gebruik is dat de scanner een stuk simpeler werkt dan de reader, kortom een duidelijke verbetering van de Rabo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten