zaterdag 7 februari 2015

De thuisreis

Het was tijd om naar huis te gaan
We verlieten Soest met behoorlijk slecht weer maar al gauw was het lekker warm in de auto en reden wij richting Nederland. Het was niet al te druk op de weg en we schoten lekker op We stopten, zoals veel vaker, bij Hünxe, deze keer niet om te eten maar om van chauffeur te wisselen want ik had wel genoeg gereden.

Toen we de grens gepasseerd waren moeste we tanken maar we sloegen de eerste pomp na de grens over en dat was helaas geen goede beslissing want er zat niet al te veel benzine meer in de tank.en er kwam geen nieuwe pomp in beeld. Bij Arnhem verlieten we dan ook de snelweg om met behulp van de navigatie een pomp te vinden maar de eerste bleek helaas niet meer te bestaan. Gelukkig vonden we al snel een tweede want de auto gaf aan nog maar voor tien kilometer benzine te hebben. Daarna was het terug naar de snelweg waar we, oh ironie, vrijwel meteen een pomp tegenkwamen. De gezamenlijke rit eindigde in Zaandam waar ik mijn makker afzette en daarna tufte ik het laatste stukje naar huis toe. Het was wederom een erg gezellig weekend geweest en ik moet zeggen dat alle bezochte plekken (alles was door mijn reisgenoot uitgezocht) erg goed bevallen waren. Op naar het volgende weekeind Duitsland zou ik zo zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten