vrijdag 13 februari 2015

Nederland - Thailand

De fans op de tribune
Door zowel de achterstand met de trip naar Duitsland als de ziekenhuisopname van mijn vader (alles gaat goed en hij mag vandaag weer naar huis) zullen de komende blogposts over gebeurtenissen gaan die al een tijdje achter ons liggen/

De eerste in dat kader is mijn bezoek aan de damesvoetbalwedstrijd Nederland-Thailand met een grote groep vrienden en bekenden. De wedstrijd deed mij heel erg aan twee honkbalwedstrijden denken. Ten eerste die van de Chicago cubs in mei 2015 waar het nat vies en koud was en wij op een open tribune zaten en als tweede een duel in het world port torunament in Rotterdam waar Taiwan aan deelnam. Het was, net als in Chicago koud, vies en nat en net zoals in Rotterdam zaten er bloed fanatieke Aziatische supporters op de tribune die met megafoons, drums, vlaggen en wat al niet meer hun team aan het aanmoedigen waren. Ondanks dat Nederland met 7-0 won versaagde de Thaise aanhang voor geen seconde en werd het team na afloop luid bejubeld. Ik heb me best wel vermaakt maar ik denk dat ik het bij deze ene wedstrijd damesvoetbal houd en geen tweede ga bezoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten