maandag 19 januari 2015

Whiskyweekend

Druk maar niet te druk
Afgelopen weekend was alweer het zevende Amsterdamse whisky weekend en uiteraard was ik daar, met een aantal vrienden, bij aanwezig. Ik trof de eerste deelnemers niet bij de posthoornkerk, waar het festival werd gehouden maar bij de Febo die ik passeerde op weg naar de kerk. Er moest uiteraard een goede bodem gelegd worden om de hoeveelheden whisky te verwerken. ook ik nam daar een vette hap en gezamenlijk liepen we naar de kerk. Onderweg voegde de laatste deelnemer zich bij ons en ruim op tijd waren we met zijn vijven bij de kerk voor de start van het evenement.

Bij binnenkomst kregen wij ons glas met de welkomst whisky, de gids en een flesje water om de middag goed door te komen. Nu die middag kwamen we heel erg goed door met het proeven van diverse whisky;s bij de stands van de diverse importeurs en met hete eten van een mooi kaasplankje verzorgd door l'amuse. Ik proefde aardig wat whisky's in de loop van de middag en het was, net zoals de afgelopen jaren, een hele gezellige middag. Mocht je van whisky houden of meer van whisky willen weten dan is het whisky weekend een gebeurtenis die je niet mag missen. Tot volgend jaar zou ik zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten