zondag 11 januari 2015

Loetje

Biefstuk in jus
Als rasechte carnivoor ontbrak er nog steeds een plek op mijn eet lijst en dat was Loetje. Ooit begonnen als eetcafé en beroemd geworden om zijn biefstukken is het nu een keten met zeven vestigingen. Samen met een vriendin had ik gekozen voor de locatie aan de Amstel en rond kwart voor zeven arriveerden we Na de auto weggezet te hebben betraden we het erg drukke restaurant en werden naar de bar gedirigeerd met de mededeling dat er over drie kwartier een tafeltje vrij kwam. Met voor haar een cola en voor mij een Brugse zot bestelden wij en even later een portie bitterballen om de tijd door te komen. Tafeltje en ballen waren bijna gelijktijdig beschikbaar en de ballen werden netjes achter ons aan naar ons tafeltje gebracht.

Als hoofdgerecht koos ik de originele Loetje klassieker bestaande uit een salade, friet en een biefstuk in de jus. Dat werd de pittige bali variant en al gauw stond alles op tafel. Ik moet zeggen, dat ze een werkelijk prima biefstuk serveren bij Loetje, ouderwets in de jus en, indien gewenst, krijg je er lekkere zompige witte boterhammen bij om daarmee de jus op te deppen. Aangezien we er achter kwamen dat je sinds oktober gewoon kunt reserveren (vroeger was dat alleen voor groepjes vanaf een bepaald aantal personen, gaat dit zeker niet mijn laatste bezoek aan Loetje worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten