vrijdag 30 januari 2015

Progressie

Hier train ik dus
Inmiddels zijn wij een kleine twee maanden verder in mijn sportschool leven en is het tijd voor een update. Ik train tegenwoordig vast op de dinsdag en de vrijdag onder de begeleiding van mijn fysiotherapeute Lise en maak gestaag vorderingen.

In den beginnen liep ik met een snelheid van 2.3 15 minuten op de band, stond de leg press op 3x10 sets 20 kg en de leg curl op 3*10 sets van 15 kg. Vandaag de dag is de loopsnelheid opgevoerd naar 2.9 (nog steeds traag maar 25% beter dan mijn startsnelheid), staat de leg press op 3*12 en 60 kg en de leg curl op 3*12 en 22.5 kg. Kortom er zit duidelijk progressie in. Het enige wat constant blijft is het fietsen waar ik mee eindig maar dat is meer bedoeld als cooiling down.

Vrijdag was het tijd voor een serieuze test waar het er om ging wanneer ik opgaf (of de test volbracht maar dat werd niet verwacht). De loopband werd op 3.2 gezet, de test zou 30 minuten duren en elke 2 minuten zou de hellingsgraad van de band 1% steiler gezet worden. Vol goede moed begon ik eraan en het viel best wel mee. Maar na 20 minuten begon ik de combinatie van sneller lopen, langer lopen en tegen een helling oplopen best wel te voelen, alhoewel ik tot mijn grote vreugde bijna geen pijn ervoer. Na 25 minuten gooide ik dan ook de handdoek in de ring niet vanwege de pijn maar puur vanwege (het gebrek aan) conditie. Kortom ik ben er nog lang niet maar als deze voortgang er in blijft zitten komen we er wel.

1 opmerking: