vrijdag 25 april 2014

Thaicoon

De soep en de salade
Donderdag was uit eten dag want na de lunch was ook het diner buiten de deur. Ik zou wederom met een vriendin bij Thaicoon gaan eten, deze keer zou zij niet koken maar zouden we van de kookkunsten van de kok genieten. Er werd mij echter van te voren wel gevraagd of ik iets speciaals wilde want dan zou dat worden geregeld. Ik gaf mijn standaard antwoord van doe maar iets lekkers, maar vroeg wel om een soepje om te beginnen.

Toen we binnenkwamen namen we een tafeltje aan het raam en al gauw kwam er een lekkere tom gah kay (kippensoep met koksmelk) en een papaja pok pok (een pittige papaja salade) op tafel. Als hoofdgerechten kregen we een eend gerecht en een visgerecht waarvan ik de eend eerst voor iets anders hield omdat het geruld was maar de smaak was inderdaad eend. Na afloop was het voor haar ijs en voor mij espresso. Na nog een gezellig praatje met de eigenaresse verlieten we Thaicoon, wat mij betreft een van de betere, en misschien wel het beste, Thaise restaurant van Almere.

1 opmerking: