donderdag 10 april 2014

Laphroaig

De distilleerderij
Een tijdje geleden vroeg een collega van mij of ik ook van Laphroaig hield. Voor diegenen die het niet weten, Laphroaig is een single malt whisky van het eiland Islay. En net zoals alle whisky's van Islay heeft Laphroaig een forse turfsmaak. Je houdt er van of je houdt er niet van zeg maar. Nu lust deze collega op zijn tijd ook wel een glaasje whisky en probeert hij elke keer een nieuwe. Deze keer had hij dus de Laphroaig gekozen maar die beviel niet al te best, sterker nog hij vond hem zelf vies. Nu wist hij dat ik ook wel van een glaasje whisky op zijn tijd hield en vandaar dus de vraag aan mij of ik deze lekker vond. Na een (uiteraard) bevestigend antwoord beloofde hij mij de fles want weggooien was tenslotte zonde. Zo ben ik dus, met veel dank aan die collega, de gelukkige eigenaar van een mooie fles Laphroaig waar slechts een paar glaasjes uit zijn. En bij mij heeft de fles geen enkele kans om weggegooid te worden zolang er nog een druppel whisky in zit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten