woensdag 2 april 2014

Schoolherinneringen 14: Hardlopen

Professionele lopers
Ik ben in mijn leven nooit heel erg sportief geweest alhoewel ik wel heel veel gevoetbald heb, dat was toch wel de favoriete sport in mijn jeugd. Op de lagere school hadden wij echter een competitie in de pauze met rondjes om het fietsenhok rennen. Wij deden dat met een hele groep en de tijden werden netjes bijgehouden. Eerst een rondje en dan twee en dan drie etc. etc. In het begin redden we dat in een pauze maar naar mate het aantal rondjes hoger werd hadden we meerdere pauzes nodig voor de winnaar bekend was.

Ik deed uiteraard mee en won even uiteraard nooit want mijn snelheid was gewoon niet hoog genoeg. Tot we echter in de grotere aantal rondjes terecht kwamen en iedereen als een gek bleef starten en hollen om volledig dood over de finish te komen. Ik startte als een van de laatsten en besloot om mijn krachten te sparen en een evenwichtige race te lopen. Tot ieders verbazing won ik die race dan ook en naast de felicitaties kreeg ik ook heel veel vragen hoe dat mogelijk was. Ik legde mijn tactiek uit en daarna won ik uiteraard geen enkele keer meer.Toch zal dit mij bijblijven als mijn beste sportieve prestatie ooit waarbij ik het bewijs leverde dat je ook met je hoofd rondjes rent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten