woensdag 6 februari 2013

Zilverwerk

In het kader van de immer voortgaande kast opruiming kwam ik deze keer een aantal zilveren voorwerpen tegen. Alhoewel zilver, als je naar de foto kijkt haal je er echt niet meer uit dat dit lepeltje en deze beker van zilver waren.

De beker is van mijn geboorte, de inscriptie zegt René en 19-12-61 (van een millennium probleem hadden we niet gehoord in die jaren) en de lepel is het cadeau dat ik kreeg toen ik mijn kleuterschool, de mussen, verliet. Ook deze school is, net zoals mijn lagere school en mijn middelbare school niet meer terug te vinden maar de herinneringen aan al die scholen zijn er nog wel want zo is er voor de mussen een, nog wel erg lege, hyves te vinden.

In tegenstelling tot de andere voorwerpen die op het blog voorbij zijn gekomen kan ik nog geen afscheid nemen van mijn zilverwerk en is het weer teruggegaan naar de plek waar het gevonden is. Dat ze echter een keertje ontsmet mogen worden is echter wel noodzakelijk om ze wat netter ten toon te stellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten