maandag 18 februari 2013

School herinneringen 7: Patatje speciaal

Op de middelbare school kreeg je netjes van huis uit je lunch mee om de dag door te komen. Die lunch bestond uit een aantal boterhammen met beleg of in een plastic boterhamzakje gestoken of in een brood trommeltje gedaan door je liefhebbende moeder om de zware school dag mee door te komen.

Meestal at je die boterhammen netjes op maar op een gegeven ogenblik bleek een slimme ondernemer mijn middelbare school als omzet bron gevonden te hebben. Tijdens de middag pauze parkeerde de snackcar van Uivel voor de deur van onze school en in no-time stonden er hordes scholieren aan de kar om een frietje te bestellen in plaats van de door moeders klaargemaakte boterhammen op te eten. Meestal wist ik me wel te beheersen maar op een gegeven ogenblik was er iets nieuws te krijgen. Naast de standaard patat mayonaise was er opeens het patatje speciaal beschikbaar. Patat met mayonaise, ketchup en uitjes. Deze revolutie op patat gebied zorgde er ook voor dat ik wat vaker aan de kar stond om in plaats van mijn boterhammen een patatje speciaal naar binnen te werken. Tegenwoordig heb je heel veel soorten patat maar voor mij zal het patatje speciaal altijd een bijzondere plek innemen omdat dit de eerste variant was op de patat met mayonaise die ik leerde kennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten