maandag 25 februari 2013

Asian delight

Een bordje met heerlijkheden
Een tijdje terug had ik het met mijn zusje over het halen van Indonesisch eten en dat leidde bij haar meteen tot de opmerking dat zij dat allemaal (uiteraard exclusief mijn neefje) ook wel erg lekker vonden. Zo stond ik op vrijdag dus bij Asian delight op de stoep om daar het een en ander in te slaan. Ik verliet de toko dan ook met een bak bruine bami en bruine rijst, kipsaté en pindasaus, rendang, kip in een ketjap dressing, taugé, boontjes (altijd erg lekker bij de Indonees), grote garnalen, telor eieren in een chili saus, kroepoek en nog het e.e.a.

De volgende dag kwam ik dan ook bij mijn zusje en zwager aan en werd ik met gejuich binnengehaald. (Op andere gelegenheden wordt ik ook hartelijk welkom geheten hoor maar dit voelde op de een of andere manier anders). We zaten met een drankje in de huiskamer en even later kwam hun dochter ook binnen en verhuisden we naar de eetkeuken. Terwijl mijn zusje voor mijn neefje worstenbroodjes klaar maakte (hij eet nog steeds niet veel dingen) schepten wij ondertussen de bordjes op met lekkernijen om die te verwarmen. Al gauw was iedereen aan het smikkelen en werd de stille hint gegeven dat ik best wel vaker zoiets mocht regelen want het beviel wel heel erg goed. Na de maaltijd zaten wij met koffie in de huiskamer waar ik voor het eerst het programma de tv kantine zag. Normaliter iets wat mij niet zou boeien maar deze keer hadden ze een parodie op the love boat, een serie waar ik eind jaren zeventig van genoten had. Ik moest af en toe dan ook hartelijk lachen om de personages en persiflages die voorbij kwamen. Na afloop van de tv kantine nam ik afscheid na een erg gezellig avondje maar niet nadat ik beloofd had ook mijn neefje een keer mee uit eten te nemen. Ik deed dat wel vaker met zijn zusje maar nooit met hem gezien zijn beperkte voedsel repertoire. Maar hij vond spare ribs wel heel erg lekker dus ik beloofde hem gauw een keer mee te nemen naar de klos, voor mij nog steeds de beste spare ribs van Amsterdam. Ik ga heel snel met mijn zusje een dag prikken wanneer ik mijn neefje voor de tweede keer mee uit eten ga nemen. (De eerste keer gaan we niet overtreffen want dat was een etentje bij de bokkedoorns voor het vijftig jarig huwelijk van mijn ouders maar ik zal er voor zorgen dat hij wederom gaat genieten).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten