maandag 4 februari 2013

Werk herinneringen 4: De carrière beurs

(Een deel van) The team supreme
Net zoals heel veel andere bedrijven maken wij ook gebruik van allerlei mogelijkheden als we naar nieuwe collega's op zoek zijn. In 2007 had P en O besloten om met een stand op de carrière beurs te gaan staan onder het motto 'Pas jij'. De stand bemanning zou uit vier shifts bestaan met in elke shift uiteraard iemand van P&O met daarnaast een aantal managers en enkele jongere collega's om aan potentiële kandidaten uit te leggen wat werken bij ons betekende en aan kansen bood. Tot vlak voor de start werd er nog getwijfeld over de kleding, wel pak, geen pak, wel stropdas, geen stropdas. Op het allerlaatste moment werd er gekozen voor pak met wit overhemd en stropdas. Aangezien de kleur wit aan mijn overhemden collectie ontbrak werd er snel nog een voor mij gekocht en de fijne collega's kochten er een uit de Frans Bauer collectie van V&D voor mij. Waar ik ze nog steeds erg dankbaar voor ben.

Ik zat in de zondagmiddag shift en toen ik aankwam kreeg ik al meteen uitgebreid te horen wat ik gemist had. Want de organisatie had uiteraard allerlei lokkertjes om mensen naar de beurs te trekken. Een van die lokkertjes bleek een diner en een optreden van Tiësto te zijn op zaterdag avond. Ondertussen werd mij uitgelegd hoe we te werk gingen. Net zoals alle stand houders op deze beurs hadden wij een gadget om weg te geven, in ons geval was dat een telefoon oplader houder (en nee ik had daar ook nog nooit van gehoord) en konden mensen online in een pashokje een formulier invullen als ze interesse in een functie bij ons hadden. Het was een leuke (maar vermoeiende) middag en toen de dag ten einde begon te lopen bleken wij ook een top artiest voorgeschoteld te krijgen. De dag werd namelijk afgesloten met een optreden van Jan Smit. Niet mijn muziek maar ik kan nu wel zeggen dat ik een optreden van Jan Smit heb bijgewoond. Nadat het optreden van Jan afgelopen was werd ook de beurs gesloten en kon ik naar huis vertrekken. Later kreeg ik bijgaande foto in een mooi carrière beurs lijstje als herinnering aan een bijzondere ervaring.

1 opmerking: