donderdag 14 februari 2013

Werk herinneringen 5: Morita-Ya

Ter verbetering van de team spirit en om je collega's beter te leren kennen organiseren we elk jaar wel een of andere activiteit. Vaak ben ik degene die het voortouw neemt en zo ook deze keer. We zouden uit eten gaan en daar ik de kok van Morita-Ya erg goed kende had ik met hem afgesproken dat wij de hele zaak (het is nou niet echt een heel groot restaurant) zouden afhuren op een maandag, de dag waarop ze normaal gesloten zijn.

Aangezien de roode baron schuin tegenover Morita-Ya lag had ik dat als verzamelpunt met mijn collega;s afgesproken. De eigenaresse was gewaarschuwd dat ze tussen vijf en zes een invasie van mijn collega's kon verwachten en zo stond alles klaar voor een mooie avond. Toen ik in de roode baron arriveerde bleken er al een aantal mensen aanwezig te zijn en al gauw was de complete ploeg er. We staken de straat over en betraden het restaurant waar Morita, ja de zaak is vernoemd naar de eigenaresse, ons hartelijk welkom heette. Ik had een vast menu uitgekozen waarbij iedereen startte met een gedeelde sushi en sashimi box gevolgd door een teriyaki saté en vervolgens een eigen gril plaat om koe op te bereiden. Iedereen zat vol overgave te genieten van de kwaliteit van het voedsel en het gezellige samenzijn en toen we vertrokken was iedereen dan ook zeer te spreken over de avond. Dat hield niet op in de dagen daarna want ik kreeg constant complimentjes over hoe geweldig de avond was geweest. Dit was wat mij betreft een van de beste uitstapjes voor het werk die ik georganiseerd heb en ik kijk er nog steeds met veel plezier op terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten