zondag 10 februari 2013

Boodschappen op zaterdag

Ik doe al heel lang geen boodschappen meer op de zaterdag, en al helemaal niet op het osdorperplein. De supermarkt bezoek ik in principe op de zondag en als het even kan is de vrijdag de dag dat ik een bezoekje breng aan slager, visboer, groenteboer en bakker. Dit weekend was ik voor het eerst in tijden weer op zaterdag boodschappen aan het doen en ik begreep meteen weer waarom ik dat nooit meer deed.

Het begon al met het laatste stukje naar de parkeergarage. De file stond al meer dan twee straten eerder en het duurde tergend lang voordat ik eindelijk de straat van de parkeergarage kon oprijden. Ik zette de auto niet in de garage neer maar in de straat ernaast, dat scheelde zeker een kwartier. Toen was het de Albert Heijn in en daar was het druk, heel erg druk. Het kostte moeite om bij de artikelen te komen die ik nodig had en ook de lanen (toch erg breed in deze Albert Heijn) waren aardig verstopt door de mensenmassa. Toen ik tenslotte ontsnapte, na ook bij de kassa's in een aardige rij aan te sluiten, nam ik me voor in het vervolg beter op te letten zodat ik niet weer op zaterdag boodschappen moest gaan doen.

1 opmerking:

  1. Gratis tip: rij naar de Albert Heijn in Zwanenburg, nooit druk (ook niet op zaterdag).

    BeantwoordenVerwijderen