dinsdag 12 februari 2013

Het vervangen van iGoogle

Enige maanden geleden had ik al gemeld dat Google zou stoppen met de door mij gebruikte iGoogle pagina's. Gelukkig zouden ze het product tot november 2013 blijven ondersteunen dus had ik alle tijd om te kijken wat ik als opvolger zou gaan gebruiken. Inmiddels ben ik aan de slag gegaan om de boel te gaan vervangen.

Mijn iGoogle pagina's bestaan eigenlijk uit drie verschillende onderdelen, een pagina met links, een pagina met blogs en een pagina met gadgets.  Die laatste heb ik als eerste opgelost door het gebruik van Google extensions in Google Chrome. In de werkbalk van mijn browser staan nu symbolen voor dingen zoals Gmail, mijn Google agenda en nieuwe zaken zoals Picasa en Springpad.  Daarnaast bleek er ook een extension te zijn voor Google reader waarin je de door jou gevolgde blogs ziet. Met een snelle start had ik al twee van de drie zaken opgelost. Voor de links ben ik overgestapt op de Google bladwijzers. Hier heb ik mijn bladwijzers in geïmporteerd en de belangrijkste op de werkbalk gezet. Kortom ruim voor de deadline van november 2013 ben ik klaar. Nu bij het volgende bezoek aan mijn ouders hun even overzetten en we kunnen afscheid nemen van iGoogle, ruim voor de deadline van november.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten