woensdag 20 februari 2013

Asbakken

Het leuke aan het opruimen van je huis is dat je allerlei dingen tegenkomt waar je niets meer aan hebt (en dus weg gaat gooien) maar die wel een stortvloed aan herinneringen oproepen. Zo ook de twee asbakken op bijgaande foto die ik terugvond en meteen tot afval bombardeerde. Ze brachten geen herinneringen boven aan mijn tijd als verstokte roker (in 1996 heb ik mijn sigaretten definitief aan de wilgen gehangen dankzij een vriendin die ook wou stoppen met roken) maar aan het bedrijf waar mijn vader werkte en waar ik ook in mijn studententijd ook heb gewerkt.

Dat bedrijf was het Euromotel dat eerst aan de sloterweg gelegen was maar waar eind jaren zeventig een nieuw pand aan de oude haagseweg verrees. Aangezien het vlak bij ons huis lag moest ik er af en toe op de fiets heen om wat te halen (meestal de sleutels van ons huis als mijn moeder de hare weer binnen had laten liggen) en dan kreeg ik altijd wel een flesje fris of twee sneden brood met kroketten in de personeelskantine. Kortom zo erg vond ik het nooit als mijn moeder haar sleutels weer eens was vergeten mee te nemen. In de loop der jaren veranderde het motel regelmatig van naam als er weer een fusie van de diverse hotelketens plaatsvond. Zo was het enige tijd een Pullman en uit die tijd stammen deze asbakken. Tegenwoordig is het een Mercure hotel maar in mijn herinneringen zal het altijd het Euromotel blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten