vrijdag 22 juli 2011

XIII

Mijn familie en mijn vrienden kijken veel naar (al dan niet gedownloade) tv series zoals The mentalist en de Soprano's. Ik zelf doe dat niet, ik kijk wel naar films en maar af en toe naar tv series in maximaal twee delen maar dan houdt het wel op. Op de een of andere manier  wordt ik afgeschrikt door een serie van dertien delen.

De afgelopen dagen werd ik echter verleid toen ik zag dat de serie XIII (en ja ook dertien delen) down te loaden was. XIII is begonnen als stripverhaal van het duo Jean van Hamme en William Vance. Ondanks dat het plot (hoofdrol speler is zijn geheugen kwijt bij het begin en blijkt een gezochte huurmoordenaar te zijn) gestolen is van het verhaal de Bourne identity van Robert Ludlum was (en is) het een uitstekende stripserie. Na de stripserie was er een mini serie (in 2 delen) van gemaakt die ik ook met veel plezier had bekeken en dus besloot ik de tv serie een kans te geven. Inmiddels heb ik de eerste drie afleveringen gezien en ik heb er geen centje spijt van dat ik hiermee begonnen ben. Ik kijk elke avond met veel plezier een aflevering en ben zelfs af en toe in de verleiding om er een tweede achter aan te jagen. XIII is mijn eerste tv serie en misschien wel het spreekwoordelijk schaap dat als het de dam over is andere laat volgen.

1 opmerking: