woensdag 27 juli 2011

Shoppen

Na het paleis bezoek namen we wederom een taxi, deze keer naar het winkelcentrum Akmerkez. Dit was een moderne shopping mall op Amerikaanse leest gestoeld. Er was dus een foodcourt en alhoewel die in eerste instantie alleen leek te bestaan uit hamburgers, kebab en pizza was daar ook Sosa te vinden. Sosa was een heerlijke salad bar en ondanks de taalproblemen (de kaart was in het Turks en men sprak niet echt Engels) kwam ik er samen met een dame in de bediening goed uit en kreeg ik een heerlijke salade met olijven feta, tomaten, paprika en nog het e.e.a. aan groenvoer. Daarbij voor ons beiden een verse jus d'orange en het was goed en gezond. Bij het shoppen kocht ik niets maar René liet zich niet onbetuigd en nam het e.e.a. mee. Mijn volgende geluksmoment kwam op de onderste verdieping toen ik daar een Starbucks ontwaarde en voor de tweede maal deze vakantie en goede koffie (cappuccino) kon krijgen. Het was tijd om een taxi terug te pakken naar het hotel en we besloten nog even een biertje te doen bij restaurant Saci Beyaz. De eigenaar vroeg ons al sinds de eerste dag die we hier waren of we bij hem kwamen eten. Gezien de kaart, doner en kebab, hadden we al besloten hier niet te gaan eten maar een biertje moest kunnen. Het was gezellig, we kregen wat hapjes van hem maar twee biertjes later was het toch echt tijd om terug te gaan naar het hotel en ons voor te bereiden op de avond maaltijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten