maandag 3 januari 2011

Martini

Deze avond had ik trek in pizza, iets wat ik niet meer zo vaak eet. De keuze waar die pizza te halen was snel gemaakt. In mijn oude buurt zit de, volgens mij, beste pizzeria van Amsterdam, Martini. Toen ik nog in deze buurt woonde kwam ik hier vaak om een pizza te eten of te halen. Als ik nl. gasten had hoefde ik meestal niet te koken, de standaardvraag was altijd of we een van de pizza's van Martini gingen eten. In deze echte Italiaanse pizzeria worden de pizza's vers gemaakt met alleen maar verse ingrediënten. Het zijn geen karrenwielen maar vrij kleine pizza's die echter zuchtten onder de grote laag toppings die er op zitten. Een pizza is gewoon een goede maaltijd vooral als je die aanvult met een baguette kruidenboter vooraf en een eigengemaakte ijs coupe na. Ook toen al at ik samen met Frank, Simon & Dennis hier graag een pizza, een soort voorloper van ons huidige kwartaal diner. Mijn nichtje heb ik hier voor het eerst mee uit eten genomen toen zij over de McDonald's heen was.

Kortom hoe zou het nu zijn al die jaren later. Voorop, de kwaliteit van de pizza's is nog hetzelfde maar ja dezelfde kok staat nog in de keuken. Het interieur is licht aangepast, de keuken is opener en er is meer ruimte voor tafeltjes. Het is er nog steeds druk, de pizza's en pasta's zijn hier namelijk goedkoop. Ik had deze keer een putanesca en dat was nog geen €10. De enige verandering is de eigenaar, die is helaas overleden en zijn weduwe runt nu de zaak. Mocht ik weer trek in pizza krijgen dan heb ik graag die autorit van 20 minuten er voor over om hier een pizza te halen!

1 opmerking: