zaterdag 28 augustus 2010

Treinreis


Ik ging naar Utrecht toe voor een avondje uit en dat betekende of de auto thuislaten en met het openbaar vervoer gaan of met de auto gaan en niet kunnen drinken. Voor mij is dit een makkelijke keuze daar Utrecht goed en snel te bereiken is met de trein. Zo bevond ik mij voor het eerst in jaren weer eens in de trein. (Ik reken hier de korte tripjes naar Zaandam die ik regelmatig maak niet in mee daar dat 10 minuten reizen is, korter dan mijn tramrit naar de stad).

Zo stapte ik dus het centraal station van Amsterdam in en werd geconfronteerd met diverse redenen waarom ik de trein niet meer neem. Ten eerste is daar de prijs, een retourtje Utrecht kost €13.50 en dat is best wel prijzig als je dat vergelijkt met de luxe coach trip die ik van Kuala Lumpur naar Singapore wil maken voor de prijs van nog geen €25. Ten tweede heb je dan de Nederlandse reiziger die dringt en duwt, alles om maar als eerste aan boord te zijn en de beste plek te veroveren. Om vervolgens een vierpersoonsbank dusdanig in te bouwen dat er niemand anders meer kan zitten. En het derde probleem (alhoewel ik daar gelukkig geen last van had) het uitvallen van de treinen en het absoluut niet op tijd rijden van diezelfde treinen. Nee als je dan een leaseauto hebt waarvan ook de privé kilometers gratis zijn dan houdt je je normaliter verre van de trein.

1 opmerking:

  1. Heerlijk, lease auto!!! Maar ik moet eerlijk zeggen, als het station in Halfweg open gaat in 2011, dan ga ik toch eens proberen hoe de aansluiting naar Utrecht CS is, want ik denk dat dat mij een groot tijdsvoordeel op kan leveren. Je moet altijd open blijven staan voor nieuwe mogelijkheden!!!

    BeantwoordenVerwijderen