zaterdag 21 augustus 2010

Het Amsterdamse bos


Vandaag heb ik een van die dingen gedaan die ik in geen eeuwen heb gedaan. Een bezoekje aan het Amsterdamse bos (ondanks de naam ligt het Amsterdamse bos trouwens in Amstelveen maar dat is bijzaak). Een vriendin had een aanrijding gehad met haar auto en was dus uiteraard niet gaan werken. Om een beetje bij te komen zou ze met haar hond gaan wandelen in het Amsterdamse bos en aangezien ik had aangeboden om samen wat te doen reed ik dus ook naar het bos toe. Omdat ik er in geen jaren meer geweest was, de laatste keer was een jaar of zeven terug voor een voorstelling in het bostheater, was het even zoeken voor ik bij de bosbaan stond. Misverstand nummer een want zij stond ergens anders dieper in het bos. Na een korte telefoon sessie wist ik dat ik langs de bosbaan moest rijden en dan moest afslaan. Dat was dus mislukking nummer twee want ik miste de juiste afslag en stond enige tijd later aan de andere kant van het bos bijna in Aalsmeer. Na een tweede telefoon sessie wist ik tenslotte bij haar te komen en maakten wij een gezellige wandeling door het bos. We stopten voor een ijsje bij de grote speelweide (er kwamen weer herinneringen aan vroeger bij mij op) en slenterden daarna terug naar mijn auto. Ik nam afscheid van haar na een leuke namiddag met schitterend weer en dacht dat ik toch wat vaker dit soort dingen moest doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten