donderdag 19 augustus 2010

Als je iets goed doet ….


Dan mag je het vaker doen luidt een bekend Nederlands gezegde. Ik heb diverse keren eerder al opgeschept over de sales demo die mijn team ontwikkeld heeft en die ik, samen met een van de teamleden, al meerdere malen getoond heb. Dat waren tot nu toe interne demo’s voor onze collega’s en extern voor de klanten waar wij nauw mee samenwerken in ons traject. Deze keer hadden wij echter de adviseur van een prospect op visite die zeer geïnteresseerd was in wat wij gemaakt hadden. De sessie van deze dag was dan ook een stuk formeler dan normaal. Waar wij normaliter een uurtje van te voren de demo ruimte inlopen om alles aan te sluiten en te testen of alles nog werkt, hadden wij nu de dag voor de presentatie de ruimte ingericht en alles getest. Ook op de ochtend zelf liepen we ons verhaal nog een keer door en toen kwam, onder begeleiding van de sales manager, de adviseur binnen. Het inleidend gesprek om het ijs te breken ging over voetbal en met name de verkoop van Vitesse. Logisch daar onze sales manager in de tijd van Karel Aalbers daar werkzaam was en nog veel contacten heeft.

De presentatie verliep probleemloos, mijn collega en ikzelf zijn inmiddels een goedgeolied team en deze demo schudden wij dan ook makkelijk uit onze mouw. Met na afloop een vragen sessie waar behoorlijk diep op principes, visie en technologie ingegaan werd verliet de adviseur tevreden ons gebouw. Bij de interne nabespreking gaf sales, wederom, aan de demo zelf te willen gaan geven maar ik ben dan ook benieuwd wanneer zij het stokje gaan overnemen.

1 opmerking:

  1. misschien moet sales gewoon de handjes dichtknijpen dat ze zo'n troef kunnen inzetten!

    BeantwoordenVerwijderen