maandag 23 augustus 2010

Het Prinsengracht concert: Het kinderconcert


Het eerste concert is altijd in de middag en is speciaal voor kinderen. Het podium stroomt dan vol met kinderen die mogen genieten van hun concert. De laatste jaren bestaat dat uit een orkest waar jonge klassieke artiesten mee optreden samen met hun idolen. Dit jaar waren er drie jonge talenten waarvan vooral de harpspeler indruk maakte en kwamen er voor mij totaal onbekende sterren voorbij. Het bleken onder andere de winnaars van pop stars en idols te zijn wisten anderen mij te vertellen en dan ben ik er weer erg blij mee dat ik ze niet ken.

Zo kon het publiek, dat inmiddels de beide oevers en de twee bruggen gevuld had, o.a. genieten van Wesley Klein en de winnaar van het junior song festival die een tap en zang acht weg gaf. Een van de hoogtepunten voor mij was toch echter de versie van de Dance macabre van Saint-Saëns die het orkest weg gaf. Heerlijk om naar te luisteren en te kijken hoe het orkest er vol energie tegen aan ging. Een prima middag maar uiteraard alleen maar een voorproefje voor wat de avond zou gaan brengen.

1 opmerking:

  1. Ga je nu drie dagen bloggen over hetgeen op het Prinsengracht concert gebeurde? Wel actuele blijven, he :-)!

    BeantwoordenVerwijderen