vrijdag 13 augustus 2010

BBQ saus


De Amerikaans keuken staat niet echt bekend om haar fijnzinnigheid zoals bv. de Italiaanse keuken. Er is echter een ding waar de Amerikanen wel iets van af weten en dat is de BBQ. Zo maken zij de beste BBQ's ter wereld, de Weber, maar ook op het gebied van BBQ sauzen kunnen zij meespreken. Mijn vader, toch wel een man die de juiste (en dat zijn dus zijn eigen gemaakte) BBQ sauzen weet te appreciëren is weg van de Jack Daniels BBQ sauzen en met name de klassieker, de original no 7 recipe. Hij leerde deze saus kennen omdat ik op een van reizen naar Amerika een fles voor hem had meegenomen. Klein probleem, de saus is niet in Nederland verkrijgbaar (of wij weten niet waar we hem kunnen krijgen). Misschien vinden we (want ook mijn zwager en ik zijn fan) hem daarom wel zo lekker omdat hij zeldzaam is. De laatste flessen kwamen binnen via een vriendin wiens broer in Amerika woont en mijn moeder die een fles in Rome had gevonden.

Toen mijn goede vriend Dennis dan ook aankondigde naar Amerika te gaan en vroeg of hij nog wat mee kon nemen vroeg ik meteen om een fles van DE saus. En bood hem er ook een aan op mijn kosten zodat hij ook verslaafd kon raken. Dennis meldde al snel goed nieuws want op de 2e dag van zijn vakantie in New York had hij al twee flessen gescoord en via een foto bewees hij ook dat de aankopen op tafel stonden. Nog een kleine twee weken geduld en ik kan mijn vader blij maken met de fles. Uiteraard verwacht ik dan wel een BBQ om het heugelijke feit te vieren. Een klein nadeel, ik was mijn zwager vergeten want die had ook wel een fles gelust, nu ja volgend jaar beter als ik zelf naar Amerika ga.

1 opmerking: