dinsdag 13 april 2010

Wie goed doet goed ontmoet


De afgelopen periode hadden wij 5 dagen cursus in Putten. Vanaf de 2e dag pikte ik een collega in Almere op om met mij mee te rijden. Dit omdat zijn vrouw de auto nodig had en ik na de eerste filerijke dag had besloten de omweg via Almere en dan binnendoor naar Putten te nemen omdat dit aanzienlijk minder file in de aanbieding had. Het was gezellig samen rijden met als voornaamste gespreksonderwerp muziek (hij is de collega van de pubquiz en de muziekquiz.) Deze dag was dan ook de voorlopig (we gaan later nog wat cursussen volgen) laatste dag van ons gezellige ritje. Tijdens de cursus stelde hij mij opeens de vraag of ik vanavond wat voor het eten had geregeld. Zijn vrouw had hem een sms gestuurd met de vraag mij voor het eten uit te nodigen gezien mijn belangeloze chauffeurs werk. Nu is voedsel een prima methode om mijn attentie mee te vangen en ik zei dan ook meteen ja en gezellig. Alhoewel zij vegetariërs zijn mocht dat de pret niet drukken vond ik.

Na afloop van de cursus dus terug naar Almere en bij mijn collega naar binnen. Zijn vrouw was al druk bezig met de maaltijd. Tomaat, mozzarella, olijf, aubergine en nog enkele andere ingrediënten maakten een mooie ovenschotel. Samen met een verse salade en heerlijke ciabatta was dit een genot om te eten. Vergezeld van een lekkere rode wijn uit de streek van haar ouders (rechtstreeks van het land gebotteld) besefte ik weer eens dat af en toe vegetarisch helemaal niet fout is. Na de koffie vertrok ik weer rond half tien met een erg onverwachte en gezellige avond achter de rug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten