zondag 18 april 2010

Chang-I


Gisteren voor het eerst in dit aanbevolen Chinees Franse restaurant gegeten. We zouden met z’n vieren gaan maar een van de vier, zoals hier valt te lezen, was door de weergoden verhinderd. Probleemloos werd de 1e reserve van de bank getrokken zodat we alsnog gevieren konden gaan genieten. Ik zou om 6 uur met een vriendin vertrekken en een andere vriendin had om 7 uur gereserveerd. Nu ken ik deze dames al een tijdje en ik had er een hard hoofd in dat wij gezamenlijk om 7 uur aan tafel zouden zitten. Mijn voorspellende gaven zijn erg goed want de eerste dame redde 6 uur niet, (alhoewel wij stipt om 7 uur aan tafel zaten) en nummer twee belde tegen 6 uur uit de auto met de mededeling dat zij net uit Utrecht was vertrokken. Gelukkig houdt ze van opschieten zodat we om kwart over zeven al gezellig gezamenlijk om tafel zaten.

De kaart was mooi, te mooi eigenlijk want ik kon geen keuze maken bij de voorgerechten. Dan maar voor het vier gangen verrassingsmenu gegaan. Deze werd nog 1x gekozen, daarnaast het drie gangen verrassingsmenu en een persoon die wel van de kaart bestelde want zij wilde perse wagyuhaas (die bier drinkende en gemasseerde koe) proeven. Dit alles begeleid door een wijnarrangement. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik erg fijn gegeten heb. Het verrassingsmenu bleek eigenlijk een proeverij te zijn dus ik heb ongeveer 15 verschillende zaken gegeten. Zo’n beetje alles van de kaart waar ik over stond te twijfelen kwam wel voorbij zoals coquille, sashimi van zalm, dorade, zeebaars en black agnus. De bijbehorende wijnen waren erg goed, met een erg mooie complexe witte wijn bij de 2e gang en een tokay pinot gris combinatie bij het dessert. Ik kan zeggen dat het zeker niet voor de laatste keer zal zijn geweest want het was allemaal erg prettig en fatsoenlijk geprijsd. Kortom good food and good company, wat wil je nog meer van een avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten