donderdag 15 april 2010

Pulcinella


Woensdagavond ging ik met mijn team een hapje eten om ons eerste succesvolle project te vieren dat wij in Q1 conform tijd, kosten en inhoud hadden opgeleverd. We hadden zelf al afgesproken om het slot van het project te vieren bij Pulcinella in Almere haven. Pulcinella is een pizzeria die naast het afhaal gedeelte ook een klein restaurant heeft. Met onze 7 plekken hadden we meteen een kwart van het restaurant in beslag genomen.

Eenmaal gezeten en met een drankje voor ons werd zowel de kaart als de dag specialiteiten aan de muur doorgenomen. Mij hadden ze met de muur gevangen, carpaccio van wilde zalm en een ossenhaas met truffelsaus konden mijn goedkeuring wegdragen, Toen het voedsel kwam bleken we in 3 kampen onderverdeeld te zijn. Kamp 1 was 2x tomatensoep en pizza, kamp 2 ging voor 2x paddenstoelensoep en pizza en kamp 3 was 3x de dag specialiteiten (alle drie de zalm maar daarna 2x ossenhaas en 1x zeebaars). Het eten was prima en werd vergezeld van een karaf huiswijn (velen waren met de fiets gekomen), water en fris. Een klein minpunt mag echter niet onvermeld blijven. Er kwamen mensen met een lief klein hondje eten. Hun plek bleek achter ons te zijn. De serveerster bracht een bakje water voor de hond. En hield dit iets te scheef toen zij achter mij langs liep. Het gevolg is denk ik te raden. Dit was echter het enige minpunt in de hele avond die met ijs voor sommigen en espresso voor anderen werd afgesloten. En daarna uiteraard nog een rondje koffie voor allen.

Ik had nog een afsluitende surprise voor het team want gezien de succesvolle afronding van het project vond ik dat het bedrijf de rekening wel mocht betalen en ik kon hun dus prettig verrassen met de mededeling dat ze niets hoefden te betalen. Er werd meteen geroepen dat we dus binnenkort weer uit eten konden gaan. Aangezien we deze ronde op kosten van de zaak hadden gegeten konden we de volgende probleemloos zelf betalen. Kijk dat is nu teamspirit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten