maandag 5 april 2010

Nog meer goed concertnieuws


Mijn held, Joe Jackson, heeft een nieuwe mini tour gepland van 6 weken in Europa. De eerste data zijn inmiddels bekend en alhoewel Nederland nog niet op de kaart staat (het is, op dit moment, België, Frankrijk en Duitsland) zal Nederland er zeker bijkomen. De reden dat Joe zo vaak in deze contreien toert is omdat hij tegenwoordig in Berlijn woont en dit allemaal om de hoek concerten zijn. Dat betekent dat hij sinds zijn verhuizing vanaf 2005 elk jaar langs komt en mij zodoende elk jaar de kans geeft om een van zijn concerten te bezoeken. Mocht je nu denken dat dit saai wordt, elke keer meer van hetzelfde dan, kan ik je van het tegendeel overtuigen. Als hij bekende nummers speelt zijn deze elke keer anders. Zo veranderen de arrangementen, instrumenten en soms worden nummers opeens duetten. Daarnaast speelt hij elk concert een aantal covers van muzikanten die hij bewonderd en ook dit zijn altijd andere nummers dan vorige keer. Zo speelde hij op zijn laatste tour een nummer van een andere held van mij David Bowie. Dit gekoppeld aan een aantal nieuwe nummers bij elke tour maakt van elk Joe Jackson concert een verrassing. Kortom zodra de Nederlandse verkoop bekend is sta ik vooraan in de rij om kaartjes te scoren.

1 opmerking: