dinsdag 20 april 2010

Verlate verjaardag


Deze zondag werd de verjaardag van een van mijn beste vrienden gevierd. Slechts 12 dagen na zijn verjaardag dus dat viel allemaal best wel mee. Ik was erg laat want ik wou thuis eerst de verrichtingen van ons aller Ajax volgen. Mocht Twente kampioen zijn geworden dus was ik misschien zelfs thuis gebleven. Gelukkig won Ajax met 4-0 en daar ook Twente won zal het slotakkoord in de laatste competitie ronde klinken.

Ik reisde dus naar Zaandam af en vond de overige gasten in de tuin genietend van het mooie weer en het gitaarspel van zijn zwager. Tegen een uur of zes werd er geïnformeerd wie er een hapje mee wilde eten want dan zou er een bestelling bij de breng Chinees gedaan worden. Dit bracht onmiddellijk herinneringen aan een vorige keer naar boven waar dit ook gebeurd was. Een aantal mensen zeiden toen “ik eet wel een hapje mee bestel niets voor mij” (je bestelt tenslotte altijd teveel bij de Chinees). Daarop besloot toen iemand (we noemen geen namen) vijf loempia’s als extraatje te bestellen zodat er genoeg te eten zou zijn. En wel een paar grote loempia’s om niet de kleine Vietnamese rolletje te krijgen. Welnu de grote loempia’s bij deze Chinees zijn GROOT. Ongeveer de lengte van je onderarm en goed gevuld. Er bleef dan ook heel veel eten over op die gedenkwaardige dag. Kortom er werd weer veel gelachen bij de herinneringen aan de vorige keer en voor de nieuwkomers werd er toch één loempia besteld om ze te bewijzen dat dit echt grote loempia’s waren.

De maaltijd konden we nog net in de tuin gebruiken want als de zon verdwijnt is het toch wel erg fris. Vooraf was er een door hem vers bereiden ganja soep (erg lekker) en daarna een stukje loempia met nasi namens afhaalcentrum Peking. Voor de liefhebbers was er nog sparerib en saté maar zoals gewoonlijk bleef er genoeg over zodat zij morgen niet hoeven te koken. De koffie werd binnen gebruikt (het was echt te koud geworden), hun dochter werd naar bed gestuurd en de laatste gasten vertrokken naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten