maandag 19 april 2010

De financiële crisis voorbij


Gesterkt door alle goede berichten van de beurs besloot ik ook weer eens een blik op mijn effectenrekening te werpen. Bij het begin van de crisis was de koers achteruit gehold en waren eerst alle winsten verdampt en vervolgens was ik in de verliezen terecht gekomen. Nu is deze rekening voor later bedoeld dus ik ondernam geen wanhoopsacties om te pogen de verliezen te compenseren (en dan vervolgens meer verlies te lijden).

Tot mijn prettige verrassing bleek de rekening weer een lichte winst te vertonen en kan ik dan ook beamen dat de financiële crisis voorbij schijnt te zijn. Diegenen die echter een jaar terug een effectenrekening geopend hebben kunnen een ware vreugdesprong maken. Binnen een jaar vertoonde de rekening namelijk een rendement van 25%. Niet slecht zou ik zo zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten