zondag 12 november 2017

Loy Krathong

Druk
Zaterdag werd in Amsterdam Loy Krathong gevierd, een van de twee grote Thaise feesten. Normaliter ga ik hier met mijn vriendin heen maar vorig jaar zaten wij samen in Thailand en nu is zij daar alleen. Na het missen van het feest vorig jaar ging ik dit jaar echter samen met vrienden en ik werd zelfs door een bevriend stel opgepikt zodat ik zelf niet hoefde te rijden. Het was erg druk dus wij parkeerden een flink end van de deur af maar het was droog en een stukje lopen is altijd goed voor mij.

Binnen bleek het erg druk te zijn en al gauw na onze binnenkomst startte de eerste ronde van de miss verkiezing die afgewisseld werd met zang en dans. Er was eten, er was drinken en er was zelfs een mini meertje gebouwd buiten het gebouw zodat de gasten hun aldaar gekochte krathong zelf te water konden laten. Het was erg gezellig en ik zag vele vrienden en bekenden maar het was toch een stuk gezelliger geweest om er samen met mijn vriendin te zijn, maar niet getreurd dinsdag is zij weer in Nederland en dan gaan we weer gezellig samen leuke dingen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten