maandag 27 november 2017

Ebike

Wolf in schaapskleren
Ik had enkele collega's al eerder horen praten over ebikes en dat was echt niet in lovende bewoordingen. Het waren allemaal autobezitters en inmiddels ben ik erachter gekomen waarom zij zich zo negatief uitlieten over ebikes.

Ik reed van mijn werk naar huis en was in het donker bij de laatste rotonde op weg naar huis aangekomen. In de verte zag ik een fiets aankomen maar had meer dan voldoende tijd om af te slaan, dacht ik. Het bleek een ebike te zijn en die gaan vele malen sneller dan normale fietsen en voor ik het wist moest ik in de remmen gaan want de fiets dook al bijna naast mij op. Ik heb nu dus geleerd dat ik, ook al zie ik een fiets, toch rekening moet houden met de snelheid van een gemotoriseerd voertuig en er niet meer op kan vertrouwen dat het nog wel een tijdje duurt voor die fiets bij mij in de buurt is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten